تبلیغات
Ž - چگونه کمتر غذا بخوریم؟
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396

چگونه کمتر غذا بخوریم؟

   نوشته شده توسط: نویسنده Ž    



مفیدستان:

فریب بدن برای کم خوردن با ۱۰ ترفند کوچک که موثر هستند

eating

یکی از مشکلات اصلی در مسیر لاغری عدم توانایی کنترل اشتهاست و این موضوع باعث خوردن در شرایطی میشود که شاید واقعاً گرسنه نباشیم و اگر نخوریم مشکلی پیش نیاید!

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ فریب بدن برای کم خوردن راه حل مناسبی برای حرکت به سمت کاهش وزن و لاغری است. کاهش وزن احتمالا آرزوی خیلی‌ها است و هر سال میلیون‌ها (اگر نگوییم میلیاردها) نفر در سراسر دنیا عزم‌شان را برای آن جزم می‌کنند. شاید این اغراق‌آمیز به نظر برسد، اما به احتمال خیلی زیاد حقیقت دارد. منظورم این است که آدم‌ها از خوردن برای زنده ماندن به زنده ماندن برای خوردن رسیده‌اند. بعضی آدم ها موفق می‌شوند اشتهایشان را کنترل کنند؛ اما بعضی دیگر چندان در این زمینه موفق نیستند.

نگران نباشید: هنوز راه‌های بسیاری برای محدود کردن اشتها وجود دارد و نه، شما گرسنگی نمی‌کشید، قول می‌دهم. تمام کاری که باید بکنید این است که بدن‌تان را فریب بدهید تا کم‌تر بخورد. ما ۱۰ بهترین ترفند کوچک برای فریب بدن برای کم خوردن را جمع‌آوری کرده‌ایم که با انجام‌شان می‌توانید هورمون‌های گرسنگی‌تان را مهار کنید.

در ادامه فریب بدن برای کم خوردن را با ۱۰ ترفند کوچک که موثر هستند با هم مرور می کنیم:

۱. آب بیش‌تری بنوشید.

این احتمالا آسان‌ترین ترفند است. آب فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد و یکی آنها این است که می‌تواند به ما احساس سیری بدهد. بهترین شیوه‌ی به کار بستن این ترفند این است که ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از یک وعده‌ی غذایی اصلی (صبحانه، نهار، یا شام)، ۴ تا ۶ لیوان آب بنوشید تا معده‌تان فقط برای غذایی که باید بخورید جا داشته‌باشد. می‌خواهید بدانید بهترین بخش آن کدام است؟ آب اصلا کالری ندارد. شگفت‌انگیز است، این‌طور نیست؟

۲. از بشقاب‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

بسیاری از آدم‌ها فکر می‌کنند این ترفند جواب نمی‌دهد، اما ما می‌گوییم این آدم‌ها فقط سعی نمی‌کنند. نکته‌ی این ترفند آن است که بدن‌تان را شرطی کنید تا فکر کند دارد یک بشقاب کامل غذا می‌خورد. آدم‌ها لحظه‌ای که یک منبع غذا را می‌بینند، تمایل دارند بشقاب‌شان را پر کنند، پس چرا بشقاب را کوچک‌تر نکنیم و هم‌چنان در نهایت سیر شویم؟

۳. از منبع غذا دور بمانید.

دیدن غذا کافی است تا ما را وادار کند بخواهیم بخوریم، حتی اگر واقعا گرسنه نباشیم. این در میهمانی‌ها و رستوران‌های بوفه، یعنی جاهایی که غذا به معنای کلمه از روی میزها سرازیر است، کاملا دردسرساز است. کاری که می‌توانید بکنید این است که غذا را بردارید، برشد و بروید. این مانند یک شعر است: غذا نبینید؛ غذا نخورید.

۴. غذایتان را بیش‌تر بجوید.

حسگر اشتهای معده‌ی ما خوب نیست و کمی طول می‌کشد تا به ما علامت بدهد خوردن را متوقف کنیم. تا زمانی که معده این کار را بکند، ما نصف پیتزا را خورده‌ایم. بیش‌تر جویدن غذا شما را قادر می‌سازد قبل از این‌که سراغ لقمه‌ی بعدی بروید، برای خوردن لقمه‌ی فعلی وقت بیش‌تری صرف کنید. این معده‌ی ما را قادر می‌سازد به خوبی به بدن اعلام کند سیر شده‌است، بدون این‌که پرخوری کند. بنابراین نه‌تنها کم می‌خوریم، بلکه برای همه پیتزای بیش‌تری وجود دارد!

۵. اول سبزیجات بخورید

سبزیجات منبع خوبی برای تمام چیزهای سالم و خوب دنیا است. یکی از این چیزهای سالم و خوب فیبر است، و اتفاقا فیبر برای مهار اشتها فوق‌العاده است. این مانند آب عمل می‌کند، چون باعث می‌شود احساس سیری کنیم حتی اگر فقط چند لقمه از آن بخوریم. هم‌چنین برای هضم نیز خوب است، اگر بدانید منظورم چیست.

۶. تنقلات یا شیرینی نخرید.

تنها منظره‌ی تنقلات و شیرینی کافی است تا حس “من غذا می‌خواهم” را در ما ایجاد کند و ما نمی‌توانیم مقاومت کنیم. تنقلات و شیرینی از نظر دیداری جذاب هستند و سبب ترشح بزاق می‌شوند، و هرچه بیش‌تر آنها را ببینیم، مقدار بیش‌تری از آنها را می‌خوریم – اما این خوراکی‌ها کالری بیهوده‌ی بسیار بالایی دارند. حذف تنقلات و شیرینی از یخچال یا کابینت خوراکی‌ها باعث می‌شود اشتهایتان را بیش‌تر کنترل کنید.

۷. با آدم‌ها صحبت کنید.

صحبت با آدم‌ها هنگام خوردن به محدود کردن اشتها کمک می‌کند. درست مانند ترفند “جویدن”، صحبت کردن باعث گذر زمان می‌شود و به این طریق معده‌مان می‌تواند به درستی تشخیص دهد هنوز گرسنه است یا سیر شده‌است. تا زمانی که گفت‌وگو درباره‌ی آخرین قسمت “بازی تاج و تخت” را تمام کنید، آن‌قدر سیر خواهیدشد که باقی‌مانده‌ی غذا را بگذارید در یخچال برای یک روز دیگر.

۸. میوه‌ها را ذخیره کنید.

این دقیقا برعکس خریدن تنقلات و شیرینی است. اگر مجبور هستید چیزی بخورید، حداقل یک میوه انتخاب کنید. میوه‌ها نه‌تنها برای شما سالم‌تر هستند، بلکه شما را سریع‌تر سیر می‌کنند.

۹. برای وعده های غذایی تان سهم بندی داشته باشید و به آن پایبند باشید.

اگر می‌توانید، برای وعده‌های غذایی‌تان تا یک هفته برنامه‌ریزی کنید. غذایی را که باید روزانه بخورید، در ظرف‌های کوچک بسته‌بندی کنید و برای هر روز یکی را بردارید. این‌گونه نه تنها مقدار غذایی را که می‌خورید کنترل می‌کنید، بلکه موفق می‌شوید پس‌انداز کنید تا به بودجه‌بندی‌تان پایبند بمانید. یک تیر و دو نشان!

۱۰. وقتی بخورید که نیاز به خوردن دارید.

آخرین ترفند فریب بدن برای کم خوردن تماما مربوط به نظم ذهنی است. قبل از این‌که یک بسته چیپس سیب‌زمینی یا یک قوطی نوشابه را باز کنید، از خودتان بپرسید: “آیا من واقعا گرسنه‌ام؟ آیا قرار است اجازه بدهم این خوراکی بر من غلبه کند؟” گاهی فقط باید با خودتان مبارزه کنید، اما تا زمانی که نگاه‌تان به خط پایان باشد، همیشه تصمیم درستی خواهیدگرفت.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

همه چیزدرمورد صبحانه،فواید،چه بخوریم،نقش صبحانه …مطالب اجتماعیهمه چیزدرمورد صبحانه،فواید،چه بخوریم،نقش صبحانه درسلامتی ،و… مرجع کامل اطلاعاتبرای لاغر شدن چه غذایی بخوریمدر زمینۀ تغذیه، مرتباً توصیه هایی در مورد صبحانه بیان می‌شوند که ضرورتاً همه مثل هم کشک سنتی بخوریم یا صنعتی؟ خواص کشک خرید بهترین نوع کشکشناخت کشک واقعیآشنایی برای خرید کشکدرست کردن کشک خانگی چگونه لاغر شویم؟ چگونه لاغر شویم برای لاغر شدن کاهش ورزن چه بخوریم تا لاغر شویم راههای لاغر شدن دختر بعد از عمل جراحی چه بخوریم؟پرشین پرشیابعد از عمل جراحی چه بخوریم؟ سلامت تغذیه و رژیم غذائی تغذیه و بیماری ها بعد از چگونه سالم و اصولی لاغر شویم؟، چگونه لاغر شویم آکاچگونه لاغر شویم با ورزشچگونه لاغر شویم به سرعتچگونه لاغر شویم در زمان کمچگونه لاغر چگونه در عرض یک هفته پنج کیلو از وزن خودتان را کم …چگونه در عرض یک هفته پنج کیلو از وزن خودتان را کم کنید؟ توسط ملیکا بینا منتشر شده چگونه لاغر شوم که صورتم لاغر نشود؟ عکس …چگونه لاغر شوم که صورتم لاغر نشود؟ عکس سیاوش بنایی یکی از افرادی است که داستان کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …خبر خوشحال کننده کسانی که قبلا تاتو کرده اند و از فرم یکنواخت و ثابت آن خسته شده اند چگونه می توان کمبود آهن را جبران کرد – سایت …بیماریهای غیر واگیر شایعآهن به عنوان یک ماده غذایی ضروری، وظیفه حمل اکسیژن دربدن را به عهده دارد آهن یکی از چگونه کمتر غذا بخوریم؟ ترفند ساده برای مهار گرسنگی و اشتها چگونه کمتر غذا بخوریم؟یکی از مشکلات اصلی در مسیر لاغری عدم توانایی کنترل اشتهاست و این راهکار برای کمتر غذا خوردن رژیم درمانی نوین راهکاربرای راهکار برای کمتر غذا خوردن لاغریکاهش وزنچاقیتغذیهرژیم لاغری چگونه بدون رژیم چگونه کمتر غذا بخوریم؟ چیز دانلود مجله اینترنتی چگونه کمتر غذا بخوریم؟ دیدن غذا کافی است تا ما را وادار کند بخواهیم بخوریم، حتی اگر چگونه کمتر غذا بخوریم؟ می توانیم کمتر غذا بخوریم ؟۱ غذا می توانیم کمتر غذا بخوریم ؟۱ غذا می توانیم کمتر غذا بخوریم ؟۱ غذا چگونه کمتر غذا بخوریم؟ ترفند ساده چگونه کمتر غذا بخوریم؟ ترفند ساده چگونه کمتر غذا بخوریم؟ ترفند ساده چگونه کمتر غذا بخوریم؟ ترفند ساده چگونه کمتر غذا بخوریم؟ ترفند ساده چگونه کمتر غذا بخوریم؟ ترفند ساده چگونه کارمند استخدام کنیم چگونه چگونه کارمند استخدام کنیم چگونه چگونه کارمند استخدام کنیم چگونه چگونه کمتر غذا بخوریم؟ چگونه کمتر غذا بخوریم؟ اطلاعات جامع و مفید از وب سایت های چگونه کمتر غذا بخوریم؟ اطلاعات جامع و مفید از وب سایت های ایراناطلاعات جامع و مفید از وب چگونه کم بخوریم ولی خودمان را سیر کنیم؟ نیک صالحی چگونهکمبخوریم جویدن بیشتر غذا از آن طریق به مرور زمان اشتهایش کمتر می چگونه کم بخوریم ولی چگونه کمتر غذا بخوریم؟ رسانه تی وی چگونه کمتر غذا بخوریم که بدن‌تان را شرطی کنید تا فکر کند دارد یک بشقاب کامل غذا می چگونه لاغر شویم؟ چگونه لاغر شویم برای پس اولا ما باید غذا بخوریم و ثانیا باید از کمتر از ۳۰۰ میلیون چگونه کمتر غذا بخوریم؟ چگونه کمتر غذا بخوریم که بدن‌تان را شرطی کنید تا فکر کند دارد یک بشقاب کامل غذا می چگونه کمتر غذا بخوریم؟ چگونه کمتر غذا بخوریم دیدن غذا کافی است تا ما را وادار کند بخواهیم بخوریم، حتی اگر واقعا چگونه کمتر غذا بخوریم؟ تیتر یاب چگونهکمترغذابخوریم؟ مطلب با عنوان چگونه کمتر غذا بخوریم؟ از وبسایتهای مرجع دریافت و با درج لینک مستقیم منبع آن

مطلب چگونه کمتر غذا بخوریم؟ در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :چگونه کمتر غذا بخوریم؟
http://mofidestan.ir/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%85%d8%aa%d8%b1-%d8%ba%d8%b0%d8%a7-%d8%a8%d8%ae%d9%88%d8%b1%db%8c%d9%85%d8%9f/


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر